Nära nära

Idag blev det action på ridturen. Jag red Visa och Lina tömkörde Dansa. Vi gick ut på åkrarna i skoterspåren. Det gick jättebra väldigt länge. Sen gick det inte bra längre och Visa trampade igenom snön och åkte ner på knä. Jag tog mig av och landar i snön.  Jag fastnade lite i höger stigbygel men kom som sagt lös och av. När hon väl får fart upp så åker jag ner med foten i snön och tappar tygeln och hon springer hemåt. Dansa blir sprallig och vill med men Lina är cool och Dansa lyder henne ofattbart bra. Allt gick väldigt bra till slut. Man vet aldrig hur det går när sånt här händer. Det är så mycket som kan gå fel. Idag gick allting rätt(efter att det gick fel då såklart). 
 
Dansa blev lite galen och sparkade bakut och bockade hejvilt. Men ingen kom till skada. Väl hemma så red jag iväg en sväng på Visa för att kolla av så hon var ok och för att jag inte ska bli rädd att rida(tror jag att Lina tänkte). Vi travade och donade runt en stund till Lina kom och gjorde oss sällskap och vi gick hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0