Ridit

Jag red Visa nu ikväll. Lina gick med Sune och stannade sedan hos Annika och pratade lite medans vi travade och red runt en stund. Hon var riktigt pigg i traven. Vi har mest travat en ganska samlad trav eftersom jag inte vill att hon ska ruscha iväg okontrollerat(jag upplever det så, hon är inte en okontrollerad häst). Det märks så väl att vi är lite mer sammanridna nu. Vårt problem förut tror jag var att hon är himla lyhörd och jag var för nervig. Nu är vi tillsammans mycket lugnare.
 
Visa är även piggare än vad hon var i början. Börjar gärna trava när vi ska skritta av på långa tyglar. Känns som att hon tycker det är roligare nu när jag har mer ordning på mig själv.
Bild från i förrgår när vi gick på skoterspåret och gick igenom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0