Ridtur 8/1

Jag drog med Lina till stallet igår trots att hon inte skulle åka. Hon är inte speciellt svårövertalad i vissa frågor den där Lina. Så vi åkte dit. Snabbfixade hästarna och jag red en barbackapadd sväng med Visa och Lina gick med Dansa. Våran första ensamma tur tillsammans, jag hoppas det blir många fler. Lina gick in med Dansa efter ett varv och gick med mig och Visa runt vid verkstaden någon gång. 
 
Idag när jag hade köpte bilen så åkte jag förbi stallet och pussade lite på hästarna och fyllde på vatten. Annika kom dit med små kalvar på 8 veckor. Så himla söta. Det första hon sa var "Bra nu kan ju du ut och åka med Visa!". Hon menade på att jag kunde dra transport, men jag har inget drag tyvärr. Men jag tycker ändå det var lite chockerande och roligt att hon vill? tror? antar? att jag ska ut och åka med hennes häst. Spännande! För någon vecka sa Lina typ "Köp en bil med drag så du och Visa kan åka till Växbo!". Men jag tänkte att det var ett skämt eftersom de säger att hon inte alls gillar att åka transpor. Men kanske någon gång i framtiden så kan det bli en sanning. Annika verkar ju verkligen inte omöjlig iaf. Då ska vi ta Visa och Dansa till Växbo och rida runt på alla fina skogsvägar och stigar. De kanske kan stå på sommarbete där i en vecka eller nått:P Jag vet jag skenar iväg i drömmarnas land. Men fattar ni hur nära detta är mina drömmar?! Nä jag tror inte det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0