Intensiv dag

Dagen blev precis så bra som jag trodde. Kommer nog sova gott inatt. Har varit i stallet med Lina och Linda halva dagen. Åkte till Lillstallet vid tolv och de kom senare så jag hann pyssla om Visa ordentligt. Borstade henne super noga överallt. Gjorde ren hovarna och smörjde. Klippte manen lite. Gav henne massor med godis. Gud vilken underbar häst hon är. Stod och kramade henne i säkert tio minuter idag och hon bara mös in sig i min famn. Fina fina Visa.
 
När Linda och Lina kom så borstade de de andra hästarna och sen åkte vi till Annika och donade lite. Visas förra ägare kom och kikade på hästarna och berömde dom! Kul! Hon hade fickorna fulla med morötter så ni kan gissa att hon var poppis! Lina longerade Dansa en sväng i grimma i spöregn. Optimala förhållanden haha.
 
Sen åkte vi till Bronzac och jag var lite blöt så jag passade på att mocka till Tage och Casper för att inte bli kall. Lina och Linda red på Bronzac i paddocken en sväng. Då hade det sluta regna så Baltazar och jag satte oss en stund och kikade.
 
 
Ikväll har jag tvättat, käkat köttbullar med beasås och kollat på film med min kontakt tjej. Har som sagt varit en intensiv dag men en väldigt väldigt bra dag. Imorgon är det vägdag och jag kan tippa på att imorgon inte kommer bli lika bra som idag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Superdag! I regn :)

2013-06-26 @ 23:40:20
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0