Snälla människor - Tack!

Träffar ganska mycket folk mest hela tiden och alla är himlans snälla. Just nu tänker jag mest på min strävan efter att gå ner i vikt och bli smal. I tisdags när jag satt helt blöt och torkade fötterna med pappersbitar och väntade på att Lina skulle komma till boxningen så kom det en tjej förbi som sa "Du är väldigt duktig Hanna, du kämpar verkligen!". Detta var kanske någon av er som läser bloggen?! För jag har ingen aning om vem hon var. Det är lite läskigt att människor vet mitt namn men väldigt väldigt snällt att man väljer att prata med mig, eller som hon, sa en mening och sprang vidare till sitt pass.
 
Idag på häst tävlingarna så kom Linas mamma och berättade sin teori om varför hon tror att jag inte går ner i vikt så som jag vill. Hon tror att jag är för smal, att det inte finns något att gå ner liksom. Men jag har verkligen 16 kilo kvar lätt. Men ändå väldigt snällt och det peppar mig!
 
Sen kom Anna och sa att det syntes jätte mycket skillnad sedan jag träffade henne senast. Det är himla bra att höra för eftersom vågen inte går neråt så fort så kanske träningen ändå omformar och drar ihop sig en del.
 
Det är väldigt många som kommenterar min vikt, diet och liv i allmänhet. Jag tycker att det är bra för man blir lätt hemmablind. Det är roligt att människor bryr sig och ändå ser att jag kämpar så pass mycket som jag gör. Människor i min närmaste krets får ju utstå ganska mycket anpassande eftersom jag lever som jag gör och de är ju så vana. De är också peppande och vet att jag kämpar. Men som tex Anna känner jag inte direkt men hon uppmärksammar ändå min förändring och det tycker jag är så himla snällt. Jag är ju väldigt dålig på att se förändringar på människor i min omgivning men jag försöker bli bättre. För en rolig, snäll, ifrågasättande kommentar kan peppa mig en riktigt dålig dag då jag inte orkar laga bra mat eller ta mig ut och träna.
 
Så det jag vill ha sagt är att jag är så himla glad och tacksam för att ni och folk i allmänthet vågar och väljer att tala om för mig vad de tycker och tänker!
Jag tog mig ut med mina värkande ben på en 7.4 km lång prommis ikväll trots allt!!

Kommentarer
Postat av: Jen & Johnny

Jag tycker det är svårt med att kommentera vikt och sånt för det kan så lätt bli fel. I bloggen ser jag ju att du verkligen kämpar på och det är verkligen värt en eloge! :) Men jag skulle inte vilja "berömma" någons viktnedgång för det blir sån stor fokus på utsidan. Det viktigaste är ju att man mår bra, inte hur man ser ut. Sen är det ju kul om man är nöjd själv men farligt om det går till överdrift liksom. Det finns så mycket hets ändå från media och så om hur man ska se ut, fixa drömkroppen, magiska dieter och så vidare. Förstår du hur jag tänker? :)
Kram på dig!

Svar: Ja det kan nog lätt bli det men eftersom jag känner att jag är öppen för typ allas åsikter så känner kanske folk att det är lätt att prata med mig. Ja jag tycker inte heller att utsidan är värd så mycket fokus som jag ger den egentligen. Men jag går mycket mer på känsla i mitt verkliga liv :P. Ja det viktigaste är absolut att må bra!
Jag kände ibland det första året att jag bidrog till en dålig vikthets men jag känner inte så längre för det jag förespråkar är att man ska må bra och vara nöjd med sig själv och kämpa för att bli stark och få se ut så som man själv vill. Jag hoppas verkligen ingen härinne känner att jag anser att man ska vara pinnsmal och inte äta för det är inte min grej alls. Men det är klokt att du säger det för det borde vara mer fokus på att vara nöjd med sig själv. Jag känner mig nöjd med mig själv som person just nu men inte med just vikten ännu :). Kram till dig med!
Hanna

2013-06-07 @ 23:57:01
URL: http://johnnyochjag.blogg.se
Postat av: Jen & Johnny

Åh nej jag menade absolut inte att du sände ut fel budskap i bloggen :) Tycker att man känner av en underton att det inte handlar om att man ska vara trådsmal utan att det handlar mer om hälsa.
Det jag egentligen ville kommentera var att folk kommenterar mycket om utseende (eftersom du hade fått kommentarer om det). Och att jag själv försöker att inte göra det. Det är ju skillnad om man känner någon men jag tex har varit mycket sjuk och då tappat en del vikt. Om någon som jag inte känner så väl då påpekar "åh vad smal och fin du har blivit" så kan jag tycka att det är lite dumt. För tänk om det var så att jag hade fått en ätstörning till exempel. Så får man "beröm" för att man blivit smal liksom. Det är så himla invecklat allt det här men intressant att diskutera tycker jag! :)
Kram :)

Svar: Det är så himla klokt! Första året jag gick ner så tappade ju jag drygt 30 kilo och då frågade ju folk om jag hade blitt sjuk:). Men att människor är så himla positiv till smalhet är inte alltid bra. Tror att människor i allmänhet tror att det ALLTID är bra att någon blitt smalare och så är det ju verkligen inte.
Jag är ju dock inte smal ännu men jag vill ju inte bli hur smal som helst heller jag vill bara vara normalviktig och kunna rida de flesta hästar, lyfta mig själv och springa 5 kilometer utan större problem :P
Hanna

2013-06-10 @ 18:02:12
URL: http://johnnyochjag.blogg.se
Postat av: Jen & Johnny

Oj herregud, 30 kg är mycket! Bra att du har så tydliga mål och att ha hästar och ridning med i målbilden är ju sjukt pepp :)

Svar: Ja det är en del :). Ja jag behöver ha många roliga mål så jag kämpar lite extra :P
Hanna

2013-06-11 @ 23:54:12
URL: http://johnnyochjag.blogg.se
Postat av: sanna

du ser sjukt frasch ut pa alla bilder, DET maste vara tranngen iaf!:)

2013-06-16 @ 20:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0