Februari budget

Jag erkänner mig besegrad, jag överskred min budget på 2000 kronor med 204 kronor. Tycker ändå att det var riktigt bra gjort med tanke på att jag nu har klarat ut vad jag gör med mina "fickpengar" varje månad. På de 2000 kronorna blir det inte så mycket över till mat.
 
Såhär fördelades pengarna:
400 kr går till kontaktpersonsaktiviteter.
140 kronor till djurens mat och sand.
500 kr själva resan t&r till Stockholm.
350 kr nytt körkort.
Så dessa pengar försvann ju 1390 kr.
 
Kvar var 610 kr som gick till mat. För de överskridande 204 kronorna har jag köpt en party tunika på 70% rea för 100 kr, ett glas vin 25 kr, ett par träningsbyxor för 50 kr och en påse pinjenötter för 29 kr. 
 
Jag tycker att jag får nästan godkänt. Nästa månad ska jag få helt godkänt. Jag börjar dock på 1796 kr eftersom jag ligger back. Jag började med att handla min förbrukning av Celsius för den kommande månaden. Det blev 240 kr plus att jag köpte ett par sulor till skorna för 99 kr. Denna gång kör jag med kortet istället för kontanter. Får se hur det går. Har satt över de resterande pengarna och jag hade igår 2015 kr på mitt kort. Jag tänkte att utifall något händer så är det bra att ha lite extra på kontot. Men jag ska ju såklart inte använda dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0