Klurar

Vet inte riktigt hur jag ska göra när den 23 april har varit, då min utmaning att träna 2 gånger per vecka(31 gånger) är slut. Jag behöver en utmaning för att kunna förhålla mig till saker. Att göra saker utan mål ger mig ingenting. Förutom om det är tex med hästarna, Baltazar eller nått som jag tycker är roligt.
 
Mina tankar går lite åt "att jogga 5 km" hållet och jag tror verkligen att jag skulle klara av det, frågan är om mina knän håller med mig. Har läst att man helst inte ska börja jogga förrän man gått ner till normalvikt, det sliter för mycket. Men jag tror att jag skulle kunna kämpa upp min kondition så att jag klarade det. Frågan är då om jag skulle kunna ge upp utmaningen om knäna började tjafsa eller om jag skulle kämpa tills jag blev helt paj. Eller ska jag ha en "gå utmaning" igen?!
 
Det jag har kommit fram till är iaf att jag inte ska ha mer än 3 planerade träningstillfällen per vecka för det vill jag inte prioritera min tid på. Det jag istället måste göra är att de träningspass jag har är effektiva och krävande. Tänkte även ha lite mer variation. Jag skulle vilja ha det såhär:
1 grupp pass i veckan(tex Box´n fun, kettlebells), detta innebär dock att jag blir beroende av att någon mer kan när jag kan. Men å andra sidan har jag några som vill träna pass (Lina, Linda, Johan).
1 gympass med mitt träningsschema alt 59 crossen alt fri träning.
1 pass med joggning, har ju ett klippkort nu så jag kan jogga på Höghammarhallens bana fram tills dess att det blir snö och is fritt.
 
Jag vill hellre ta ett extra pass än att missa ett planerat pass. Fram tills nu har jag ju haft som mål att träna 2 pass per vecka men det har nästan varje vecka blitt fler. Det har blitt extra "godis straff" pass, något joggpass, något "för att jag har tid" pass och 1 S&Hs tidsfajt pass. Men jag vill ha en genomtänkt plan som jag vet att fungerar så att det inte blir lite hipp som happ för då kommer jag att spåra ur.
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jogga/springa är MORD för samtliga leder om man inte ligger på normalvikt. Vill du få bestående men i knän och hälar - kör på. Vill du kunna fortsätta jogga sen och kunna gå röra dig ordentligt när du blir äldre - chilla.

Du måste faktiskt tänka framåt också. Om du tränar ihjäl dina leder nu så kommer du inte att kunna träna alls sen. Och vad tror du händer med kroppen då..?

2013-03-25 @ 16:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0