Kycklinggratäng

Blev helt tom i huvudet idag då jag skulle bestämma middags mat till jobbet så jag tog recept pärmen och hittade två passande. Det första var en kyckling gratäng och den gjorde vi redan idag efter som jag jobbar min första kväll för denna vecka ikväll. Valet föll på en kyckling rätt.
You need:
3 kyckling fileér
1 paprika (jag tog gul)
3 dl grädde
1 dl salsa
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
1 tsk curry
salt
riven ost
 
* Skär kycklingen och paprikan i bitar och lägg i en form.
* Vispa grädden halvfluffigt och ha i resterande ingredienser.
* Bred över gräddröran i formen och strö över galet mycke ost.
* In i ugnen 40 minuter 200 grader!
 
Riktigt gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0