Vegetariskt

Hade vegeratiskafton här igår och kockade mycket god och mättande mat. Jag var ju vegetarian i några år i min ungdom, visste ni det? E är vegetariskt lagd så jag tänkte att jag kan ju ge det en ärlig chans (en kväll:P). Så vi gjorde Grönsaksbiffar med tsatsiki och Skaldjurssoppa. Recepten kommer här.
 
Grönsaksbiffar
1 squash
1 paprika
1 broccoli
1 dl persilja
2 dl riven ost
1 fetaost
1 vitlöksklyfta
4 ägg
1 msk fiberhusk
salt & peppar
 
Riv squashen på grova sidan, hacka broccolin, skär paprikan i småbitar, riv vitlöken, lägg allt i en stor bunke, ha i äggen, ha i fiberhusken, ha i båda ostarna och salta/peppra och rör runt! Stek på typ 4-5 värme i smör. Klart!
 
 
Tsatsiki
1/2 gurka
1 vitlöksklyfta
2 dl creme fraiche
Salt (om du vill)

Riv gurka och vitlök. Blanda ihop och salta om du vill.

 
Skaldjurssoppa (eller sås)
300 gram räkor (frysta)
1 burk kräftstjärtar
4 dl grädde
3 dl creme fraiche
1 chilifrukt
Sambal oelek (hade en provpåse med typ 20 gram?!)
1 lök
3 dl vatten
smörklick
 
Lägg smöret i wokpannan och ha i den hackade löken. Ha strax efter i den hackade chilin. Häll sedan i vatten, grädde, sambal oelek och låt det koka upp. Häll i räkor och cremefraiche. Strax innan servering pluppar du i kräftstjärtarna. Sinnessjukt gott!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Men gud så gott det där såg ut..ska jag göra när jag börjar med LCHF igen,när jag är klar med den diet jag håller just nu :-)

2013-11-14 @ 23:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0