Onsdag

Jag börjar varje dag med att tänka att "Den här dagen ska bli bra"! Vissa dagar är det lätt och vissa dagar är det svårare. Sen kan jag ju spekulera i vad som är "bra". Men jag kör mycket på känsla och hela dagens sammanslagna känslor och energi blir ett resultat. Eftersom jag oftast är i stallet på kvällarna så slutar dagarna nästan alltid bra.
 
Imorse vakanade jag 07.36 och insåg att jag inte vaknat en endaste gång inatt. Dagen kunde inte ha börjat bättre. Det kändes som att jag vaknade med energi. De två tidigare nätterna har jag sovit typ 3-4 timmar sammanlagt, min handled har gjort för ont. Men jag klarar av att ha ont mycket bättre om jag kan sova på natten. Jag fattar verkligen inte hur mycket energi värk tar. Jag har ont i den här jävla handleden hela tiden men den senaste tiden har den värkt onödigt mycket. Jag har utsatt den för onödigt mycket, men det är lätt att vara efterklok.
 
Förövrigt har jag träningsvärk i typ hela kroppen haha.. Utsidan på mina lår, vristerna och svanken känns som att de fått sin dos av träning för ett tag. Jag ser så fram emot att se om och hur min kropp kommer att förändras nu i och med att jag får galet mycket gratis träning av ridningen och stall livet. Det är mycket ganska tungt kroppsarbete i ett hästliv. Bara att borsta en häst gör att du böjer benen 17 gånger och sträcker och trycker och tar i. Mockningen är fartig och kan vara tung. 
Fina underbara Visa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0