Lycka

Jag är helt galet glad ikväll efter ridningen. Jag typ fnittrar. Känslan är helt sinnessjuk och jag är så glad att jag började med hästar igen efter alla år. Jag har väldigt mycket att öva på(ALLT) och det ser jag fram emot. Men alltså känslan när jag klarar av saker jag aldrig trodde jag skulle klara av. Lina tycker att min balans är bättre och det tycker jag känns. Tror mycket beror på inställningen. Jag är inte dörädd längre. Jag är lugn och glad när jag rider. Förut var jag enbart glad efteråt. Men alltså herregud, tänk att man kan få vara såhär sprudlande glad i kroppen. Hela jag pirrar. Vi galopperade idag också, jag på Tage alltså. Aldrig gjort det förr men grejen var att jag tyckte att det var så roligt så jag släppte på tyglarna och brassade på istället för att rida kontrollerat och bra. Sen fick jag en överdos "må så super jävla bra" känslor att jag började skratta. Lina den stackarn stod där och försökte förklara hur jag skulle ha knäna och händerna och att jag ska bromsa. Men jag var uppe i ett lyckorus så jag lyssnade lite och nästa varv så skötte vi oss mycket bättre enligt Lina. Det var så jävla roligt!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0