Tisdag

En bra tisdag skulle jag säga. Jag gillar att utvärdera allt och fundera över vad som skulle kunna vara bättre. Det jag saknar är ett jobb. Rutinerna blir så mycket bättre då och man har liksom viktig roll i någons liv, just nu är jag ute och svamlar i ingenstans.
 
Åkte till Storstallet efter en lång seg morgon hemma i kaoset. Jag orkar verkligen inte göra nått här hemma jag vill bara fly härifrån. Väl i stallet så fixade jag allt till Tage och Elis som mockning, mat och massa godis i krubborna. Sen gick jag ut till hagen för att borsta av dom och ta med Tage in. Väl ute i hagen hittar jag inte Elis, han är helt borta. Alla andra hästar står med varandra och jag får panik haha.. Vart jag hittar honom?! Jo längst ner i hagen på en åker helt själv. Så jag borstade honom och borstade sedan Tage och tog med honom in. Kollade såren och smörjde innan vi tog en gåjogg promenad på 4 km. Tage går segt som en sköldpadda så jag fick jobba på smackningarna och springningen, för springer gör han som en gud. Väl hemma igen smörjde jag lite mer och sen släppte jag ut honom i hagen. Baltazar och jag åkte till Lillstallet och promenerade en sväng och mös i hagen med hästarna.
 
Sen åkte jag hem och dumpade Baltazar med Linda innan jag cyklade till badhuset och simmade 500 meter. Haha fattar ni hur kort 500 meter är?! Hur kan det vara så tråkigt? Jo det är mer tråkigt och jobbigt för tålamodet än för orken. Fast armarna känns rätt trötta.
 
Sen åkte jag hem och åt en köpt tacotallrik och sen vidare till Lina som hade födelsedagsfika. Jag blev kvar till sist såklart. Så knäppgökarna hängde med ut med Sune när jag åkte hemåt.


 
Nu ska jag sova under massa filtar med mina fina djur. Jag är så himla glad för att jag har just mina djur. De är en så stor del av mitt liv och min vardag. Fattar inte att jag levde flera år utan djur när jag bodde i trean.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0