ÄNTLIGEN

En ridtur i solen med de bästa! Jag kände mig stark, pirrig och väldigt glad. Vi red Landavägen och den gillar jag skarpt trots skog och backar. Winston kämpade på trots att vi bara galopperade i backarna. Vi red lite kortare så han var riktigt pigg även på hemvägen. Det kändes i hela hans kropp att han tyckte att det var skoj. Han tjurade ganska mycket idag då Dansa kom nära rumpan så det blev lite svansvift och en gång trodde jag att han skulle sparka bakut. Men allt gick bra och Lina satt kvar trots bocksprång och en lite bångstyrig fyraåring. Dansa tycker allting är latjolajbans! Tänk vad härligt att hon blitt en så fin och bra häst det hade jag svårt att tro ett tag där när hon bara bråkade.


Winston har vilat sedan i lördags så nu kör vi hårdkörning i några dagar. Ååå så skoj det är att rida alltså. Jag tycker att alla borde göra det, ibland åtminstone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0