Balans

Den här jävla balansen är helt omöjlig för mig att hålla. Jag fattar inte hur svårt ska det vara? Igår bestämde jag mig för att börja träna igen. 2 pass per vecka. Minst ett gruppträningspass. Det andra kan vara promenad minst 6 km minst 6km/h. Jag saknar min energi och glädje jag kände då. I somras mådde jag det bästa som jag någonsin gjort och nu känns det omöjligt att få må så igen på grund av att min kropp inte klarar av det..
 
Jag känner att ridningen och stallsysslor tar bra på kroppen, det är som en underhållsranson rörelse. Men jag vill ha tillbaka det där få sekundernas kick som jag får när jag är helt slut eller tycker att jag har gjort någonting bra. Det motiverar mig. Och motivation behöver jag om jag ska bli av med dessa 20 sista kilona.
 
Jag har svårt för att skapa balans i mitt liv. Det är allt eller inget. Jag känner dock att ridningen har förändrat det för det gör att jag ligger på en bra, vanlig, jämn grundnivå. Så jag hoppas att jag kan hålla dessa 2 pass per vecka nu. Det skulle inte göra någonting om jag tränade mer men då kommer jag troligtvis få för ont i knät och handleden och då fungerar inte ridningen och det är prio 1. Prio 2 är dock att få kämpa skiten ur mig någon gång i veckan!
 
Några gamla peppbilder från Insta -
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0