Tjaba

Kul att ni är här! Ni har vart 40 personer extra denna vecka mot för tidigare. Är det för att jag har skrivit om bantning och träning och recept igen mån tro?! Det vet man ju aldrig. Men det är ganska intressant. För mig är 40 personer väldigt många.
 
Jag ser verkligen fram emot att kämpa extra en månad. Jag hoppas att min kropp kommer att svara bra på lite tuff träning. När jag gick igår så var det inga problem. Så min "normal nivå" kanske har höjts. Ibland när jag påminns om hur jag fick slita för att gå två varv runt sjön så känns det sjukt att jag nu kan gå dubbelt så långt utan problem. Jag blir såklart svettig och slut men det är ju det som är tanken. Men jag vet att jag då knappt orkade lyfta benen. Jag tycker att det är obehagligt med värk i kroppen och det försöker jag förbereda mig för att jag kommer att ha i en månad nu. Det är bara att kämpa! Ska bli så intressant och riktigt roligt med en annorlunda utmaning där inte jag styr allting.
 
Idag blev det jobb ikväll så vi får ta ridturen lite tidigare än planerat. Tur att Lina är flexibel. Känns roligt att de ringer in mig på jobb! Är sjukt dumt att jag tar på mig ETT pass på en hel vecka men jag vill verkligen jobba. Så himla dumt med de akasse regler som gäller nu.
 
Vet ni? Jag färgade håret för några dagar sedan och sedan dess har jag känt mig mycket finare och lättare i sinnet. En god vän sa att hon alltid färgade håret för att bli lite piggare. Jag har aldrig tänkt så. Men det känns som att det funkar. Det finns så mycket att grubbla på och om en hårfärgning gör allting lite lättare så är ju det kanon. När jag börjar färga håret varje vecka får ni väl hojta till ;). Nej men jag tror att mycket har löst sig till det bättre i mycket som jag tänkt och grubblat på. Även om jag tar ett "negativt" beslut så är det ändå mycket lättare efter att beslutet är taget. Även om det handlar om att köpa en transport så tar det upp lite tankeverksamhet att väga för och nackdelar, nu har jag tex beslutat för att inte köpa en transport och då kan jag släppa det. Det är just det här med att bestämma mig som är klurigt. Förut tog jag bara beslut och grubblade inte. Nu grubblar jag i en säkert ganska lagom tid men jag är inte van att det tar lite tid. Jag vill att livet ska bli det absolut det bästa det kan nu och förut ville jag mest att livet skulle funka. Där för MÅR jag mycket mer nu, både upp och ner. Det är bra nog mycket jobbigare men också MYCKET härligare!

Fick en pepplåt av Linda häromdagen. Danko Jones "First Date"! Perfekt städ och bilåkarlåt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0