Tjockis igen

 
Jag har crossat the line så jävla mycket. Jag vet inte hur jag fungerar. Jag trodde att jag visste men det gör jag inte. Om jag fortsätter såhär så kommer jag snart att rulla fram. Jag vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka mitt bra tänk. Jag har undanflykter för allt och/eller så skiter jag i allt. Det är helt galet. Jag känner mig helt vilse ena stunden och den andra så känner jag att jag bara lever livet och är rätt nöjd med det. Det spelar ingen roll vad någon säger eller gör, det är på mig det ligger att förändra tanken, sättet, inställningen och livet igen. Jag har inte vart tillräckligt motiverad.
 
Men så la Lina ut denna bild på Fejjan och jag blir sjukt besviken på mig själv. Alltså jag ser ut som en riktig tjock människa igen. När jag känner efter så känner jag mig som en svullen svamp och magen buktar ut när jag har linnen på mig. Jag tänker, Hur har detta hänt? Men jag vet. Jag vet så jävla väl och jag har låtit det hända. Jag skulle vilja skriva att "nu jäklar ska jag ta tag i det" men jag skulle inte vara ärlig då.
 
Just nu måste jag hitta ny motivation och även om en bild hjälper så är det inte tillräckligt. Jag vill komma tillbaka men jag är inte riktigt redo. Jag hoppas att jag vaknar en morgon och är det. Men jag vet att det inte kommer att hända. Jag ska hitta tillbaka och jag ger mig denna vecka till att fundera Hur jag ska göra det. Skaffa mig en plan. För så som jag gjort förut fungerar inte längre.
 
Ps. Jag vill tillägga att jag inte äter och lever för att gå ner i vikt enbart för att se smal ut utan det är på grund av att min kropp ska få bära mindre, att jag ska bli starkare och för att jag ska ha mitt bästa mående. Men ibland kan man få ett uppvaknande när man ser en bild.

Kommentarer
Postat av: Lina

nej men hallå, så illa är det väl ändå inte? ;)
många vars bloggar jag läser (mest viktbloggar) som helt gjort uppehåll under sommaren av olika anledningar, myself included. Man kan inte vila sig i form, jag har gått och väntat på inspiration till en nystart med vikt, motion och mat och under tiden har jag bara gått upp å upp å upp.
Känner verkligen igen mig i det du skriver om att kroppen ska bära mindre, det är nog mitt största mål för viktnedgång nu, inte att se bättre ut naken ;)

Hösten brukar ju vara magisk när det kommer till att börja om. Hoppas du hittar tillbaka snart men glöm för guds skull inte hur långt du redan kommit!

Svar: Nä idag är det inte så illa :). Men ibland måste jag få ett litet psykbryt för att komma på vad och hur jag vill och ska göra. Känner också att rätt många här inne kanske går och tror att jag är någon värsta duktig människa och så lever jag inte upp det utan att de inte vet nått. Så därför känner jag att jag vill skriva om det även om jag för just nu inte har någon lösning.
Jag blir inte snyggare naken haha.. ju mer jag går ner nu ju mer hänger huden. Så jag är snyggare nu än om 5 kilo :P Får njuta av det så länge. Men JAAA vi hoppas på en magisk höst! Tack för din kommentar!
Hanna

2014-08-12 @ 10:16:14
Postat av: sanna

Pepp pepp pepp! jag har ballat ut helt i sommar med sockret vilket inte har varit så kul speciellt inte för min hy. man kan balla ur men det handlar om lite jäklar anamma att komma åter och det vet jag att du har. jag har inte ätit ett skit av socker förar veckan tills nu, nu kör vi stenhårt på det som är bra för var och en!!!!!!!!!

Svar: Du är så klok och det är jag också, snart :)
Hanna

2014-08-12 @ 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0