Motivation

Tjockbild
 
Vad tycker du att ger bäst motivation? En hemsk "tjockbild" så som man aldrig vill se ut igen? Eller en lockande bild på ett tillfälle då du trivdes med din kropp? Jag har aldrig haft en lockande bild eftersom jag alltid har vart tjockare än vad jag blir hela tiden. Men nu har jag kommit på att jag vill ha ett kort med en känsla i. Då jag kände mig bekväm i kroppen och lätt och fri och NÖJD! och glad i sinnet. Det är svårt att få till känslan men jag vet att jag under dessa senaste åren har haft tillfällen då jag känt mig relativt härlig.
 
Bra nöjdkänsla

Just nu har jag en knubbigare kropp än vad jag hade för kanske 1 år sedan. Och jag tror inte att det kan förändras förrän jag verkligen tycker om mig själv igen. Jag tänker vara snäll mot mig själv framöver. Jag upplever att jag tjänar på det.
 
Jag pratade med Lina häromdagen och kom fram till att jag ger Winston mål som "vilken häst som helst" ska klara av oavsett. Nu är ju inte han vilken häst som helst och kan inte ens alltid galoppskänkeln. Men ett mål med honom kan tex vara att alltid få till en höger och en vänster galopp under en ridtur då jag väljer att galoppera. Vilket är kanske en 3a i svårighet på en 5 skala. Om jag skulle jämföra det med mina egna mål så ställer jag mycket högre krav på allt inom mat och träning. Många mål är 5/5 i svårighet. Jag ska klara saker med tidspress och antal i vad än jag gör. Att få ha en dålig dag och ändå känna mig nöjd finns inte utan då klankar jag ner på mig själv massor.
 
Tidigare skrev jag att jag inte ska ha mål för att jag inte vill misslyckas. Men självklart kommer jag att ha mål men jag ska ändra tankesättet både om vad målen ska innebära och hur jag ska tänka och tycka när (om:P) jag misslyckas. Jag ska ge mig mål på Winstons nivå, saker som jag alltid kan uppnå OM jag kämpar. Och om jag blir skadad eller får ont som jag ibland får så är det okej att bryta en utmaning utan att det är hela världen.

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Om jag fick välja så skulle jag nog vilja ha en bild av varje sort bredvid varann liksom. En som man kan se tillbaka på och tänka att så vill jag inte vara igen och en där jag känner att så här vill jag vara igen och kunna se fram emot det.

Svar: Men det var ju smart! Har inte tänkt på det :)
Hanna

2014-12-05 @ 21:16:13
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0