Nöjd och glad

Fredag och veckan är över? Vet inte hur många gånger jag hörde att det "Äntligen är fredag" idag på jobbet. Jag lever ju fortfarande lite för dagen så om det är tisdag eller fredag skiljer sig ganska lite på dagarna för mig. Helgerna är ännu mer hektiska kan jag tycka. De som jobbar hela tiden har helgen till att vila upp sig. Jag tror helt ärligt att det blir så när man jobbar måndag-fredag och hela dagarna. Då måste man nog vila på helgerna. Hur kul liv är det?!
 
Idag efter jobbet åkte jag direkt till stallet. E hämtade jag upp på vägen. Började med att mocka och det gick himla fort idag. Emma och hennes bror kom också till stallet en sväng. Jag tog ut Winston och alla fick lov att provsitta på honom idag Emma, Lars och E. Han skötte sig bra! Vi gick till kyrkan och tillbaka i regnet. Tillbaka i stallet fixade vi mat, vatten och allt annat som hör till. 2.5 timmar senare pussade jag och E hästarna hejdå och åkte hemåt.
 
Nu har jag städat och fixat lite här hemma i kaoset. Känns riktigt skönt. Jag gick upp på vinden för att hämta en madrass till imorgon då Helena flyttar in. När jag kommer upp till förrådet ser det lite annorlunda ut tycker jag. Låset krånglar och när jag får upp det och kommer in så ser jag att det ligger saker lite kors och tvärs på golvet i förrådet. Visst jag har inte världens ordning men det såg stökigt ut. Jag får en dålig känsla i magen. Plötsligt inser jag att mina stora byrå är borta. Jag ringer mamma och ber henne hålla mig sällskap i telefonen medan jag hämtar madrassen. Någon har alltså rånat mitt förråd på en stor jävla byrå. Obehagligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem är E??

Svar: Det är en lite hemlig person som florerar i mitt liv :). Om jag hade kunnat skriva ut vem det är så hade jag gjort det :)
Hanna

2014-02-08 @ 02:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0