SMACK

 
Såg den här bilden på Instagram och fattade inte på en gång att det kunde vara jag. Jag såg en smalare människa. Inte en riktigt tjock människa i alla fall, detta trots att jag hade två jackor och väst på mig. Jag får dessa insikter ibland att jag verkligen har gått ner i vikt, rätt mycket. I vardagen är det lätt att bara se skavanker. Fläbbiga lår, bullig mage, fladdrande armar, dubbelhaka och ja allt vad jag nu kan störa mig på. Sen kommer en bild där jag ser mig själv utifrån. En helt vanlig vardagssituation och där ser jag inte ut så som jag ser mig själv i hjärnan.
 
Jag vet ju att jag har kläder på mig på alla bilder och det har jag ju inte alltid hemma. Men gud så galet glad jag borde vara för mig kropp ändå. Jag är det ofta. Inte alltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0