Bara för att jag inte kan

Blir lite frustrerad över att jag nu när jag inte kan göra någonting med Winston vill göra ALLT! Jag verkar tappa fokus otroligt lätt. Det är nog latmasken i mig som gör att jag aldrig får något resultat med W. Jag vill ju kunna köra, Rida honom med andra hästar på släp och rida utan utrustning i bara grimma!
 
Men det hamnar i skymundan när jag väl har honom fit for fajt. Jo jag kan skylla på att vi rider med Lina och Dansa och då inte kan göra dessa saker. MEN hälften av alla gånger PER vecka jag rider så är vi ensamma. Då skulle vi kunna öva på vad som helst men jag gör inte det. Eller alltså vi har ju övat på massa andra saker men inte dom som är mina "Mål" eller det jag önskar mest att vi kan! Fast jag har ridit mycket i hacket vilket gör att jag vågar lita mer på W och så övar vi mycket på att han ska välja att gå framåt och inte vända eller slingra sig. Men vi kan bättre.
 
Så nu blir det fan tokfokus ett tag när vi sätter igång igen. Jag älskar pysslet som är i stallet just nu men jag saknar ridningen. Inte så mycket som jag trodde men nu känner jag mig så taggad att lyckas med saker så nu vill jag bara upp på ryggen och svischa runt utan träns och strosa i skogen. Kommer jag att våga? Den som lever får se. 

 
 

Ett filmklipp publicerat av Hanna Jonsson (@hannakjonsson)Aug 6, 2015 kl. 7:27 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0