Omplanerat

Jag hatar att planera om eller jag har gjort det tidigare åtminstonde. Men det här med hästar är typ omöjligt att planera så jag har släppt mycket på min ovilja att planera om. Detta gäller alltså min fritid inte på jobb för då gillar jag allt nytt och ändringar till det bättre.
 
Killarna hade ingen att vara med och jag hade erbjudit mig tidigare i veckan men inte hört nått så därför planerat in annat. Men så ringde syster yster och planen blev att jag skulle rida på morgonen med Lina och att de skulle lämna av killarna i stallet klockan 11. Presenterade idén men Lina var inte yber taggad på att kliva upp tidigt så vi hoppade ridningen och Winston fick en vilodag då jag inte heller var supersugen på en tidig uppstigning. Jag åkte till stallet och pysslade innan killarna kom. Vi hämtade in Winston och de borstade honom medans jag sopade ihop allt spån som nu ska ut så att vi kan rengöra stallet innan vintern. Winston är så himla snäll och försiktig med barn så han måste ju gilla dom.
 
När vi kände oss klara packade vi ner Hedvig och Jonas paket i sadelväskan(satte fast den med en täckesgjord) och gick mot Annikas hus. Killarna åkte kickbike överallt runt Winston och han trivdes som bara den med all rörighet runt sig. Vi lämnade över presenterna och gick hemåt och tränade lite från marken. Så himla synd att jag inte knäppte några kort. Hedvig var så söt och sprudlande och W gillar henne verkligen!
 
Efteråt tog vi en stranddag då killarna höll på att få värmeslag sa dom. Först åkte vi till Hårgabadet och sen till Lenninge. En sväng hem och så köpte vi med oss mat och åkte till Växbo och slappade resten av kvällen med pappa. Mmm just det när vi åkte från Willys så hade jag haft bakluckan öppen eftersom Baltazar var där och så glömmer vi att stänga den. Så inte förrän i korsningen kommer Nils på det så jag fick hoppa ut och stänga den. Fy tusan, tänk om jag hade haft Baltazar lös.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Annika kommer inte spola stallet förrän efter min tävling nästa helg så spånet kan ligga kvar ett tag till.

2015-08-15 @ 00:31:16
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0