Jag & han

Vi hänger rätt mycket jag och hästen. Har varit lite opeppad på att rida den senaste veckan och jag får nästan dåligt samvete av det då jag alltid brukar längta ut. Men jag tror att det har varit att Dansa är skadad så vi är ensamma och så mörkret och skit tråkigt underlag. Nu känns det bättre och jag hoppas det håller i sig i veckan då det blir mycket mörker igen. Helgen har vart härlig och det är väldigt skönt att få vara ute i ljuset.
 
Idag var hela stallet fixat då jag kom dit! Sicken lyx att komma dit, ta in hästen och göra den klar och sen rida iväg. Vi hade ingen bestämd plan idag mer än att galoppen ska fram och att jag ska kunna flytta bakdelen runt även uppifrån ryggen. Det blev en något tjatig ridtur för W som inte alls ville samarbeta till en början. Men när han bjöd till så stannade vi och käkade gräs eller kramades en stund och då blir han så stolt och lycklig. Jag övade på att ge tydliga signaler och vara snabb med att belöna/berömma.
 
Vi passade även på att miljöträna med en brasa som vi hittade efter vägen. Min tanke var att vi skule gå förbi på vägen som gick typ 10 meter ifrån men W ville gärna gå och kolla vad det var för något som rykte och pös så vi var väl nån meter ifrån innan jag sa stop.
 
När vi kom hem satte jag på repgrimman och red iväg igen. Jag vill så gärna rida i min kära repgrimma hela tiden men den är inte lika svängbar ännu. Snart ska jag ta mig iväg till Hårga med den. Vi red runt lite och flyttade kroppsdelar vilket är såå mycket lättare i den än med träns. Gick över diken och gjorde lite övergångar mellan skritt och trav. Sen vallade vi hem hönsen som hade rymt från gården. Winston fullkomligt älskar att få "jobba" och fösa djur framför sig. Om några år kanske vi klarar kalvar ;).




 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0