Den här hästen alltså


I två dagar har han inte velat någonting annat än springa framåt, idag? stå stilla och backa! 
Bestämde mig för att rida till gården där Ws gamla kompisar står och verkligen trötta ut honom lite. Näe då kommer vi till neranför Fårhuset och sen är det stopp. Alltså helt stopp. Han backade till och med in i fårens staket tre gånger. Lyssnade ingenting på skänklarna och glodde upp mot skogen och prustade och frustade. Björn? Ja inte vet jag men nått skumt var det. La jag på spöt backade han och slog upp och ner med huvudet som en galning.
 
Vid huset vid Berget hoppade jag av och gick till Renarna. Tänkte att han kanske har ont? Tror att det är nå knas med hovarna. Jag hoppade upp och vi red vidare mot gården. Han jobbade på superduktigt men stannade ibland och då väntade jag bara ut honom tills han gick. Tog en galopp och den tog han klockrent. Tog 1.5 timme att komma dit(30 min hem). Vi pratade en stund med A och gick sen hemåt. Jag gick till Renarna och hoppade upp på samma ställe. Då blev han superpigg men fick gå i skritt uppför hela backen vid Blåvita eftersom det är i skritten jag kan jobba honom mest och bäst. Sen travade vi i jobb, så svårt!
 
Han var inte ett uns svettig då vi kom hem. Så underligt! Gav honom massa bröd och gick ut i hagen och pussade på de andra hästarna en stund. Älskar att det nu går att vistas i vår hage lite hursom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0