Dos paseos

Lördagen red jag och Lina med Dansa till Triangeln på andra sidan stora vägen. Jag älskar vägarna där då jag upplever dom lite lugnare med trafik och så kan man hålla igång längre sträckor vilket vi behöver öva på. Det är dock ca 3 km innan man kan ha en hålligång ridtur, innan är det mest skritt och en trav/galopp sträcka på några hundra meter bredvid tågrälsen. Winston älskar också att få gå på andra sidan vägen. Han blir liksom lite nyfiken, pigg och glad. Han skötte sig mestadels tror jag. Gjorde inga bus utan höll sig skinnet. Dansa gick först och det gick superbra tills vi vände hemåt då taggade W igång och ville springa fortare än mig. Vi orkade inte riktigt hänga med Lina och Dansa på vissa galoppsträckor så då tog vi några skrittpauser innan vi satte fart igen. Men känslan på hela ridturen var Toppen!
 
Söndagen red vi till huset uppe på kullen bortanför Sågen. Lina red Noa eftersom Dansa hade hoppat. Himla mysigt att ha sällskap! Vi red en väldigt okomplicerad ridtur som bara flöt på. W tog en fin högergalopp uppför vid renarna(fast nu har renarna försvunnit). Blev lite taggad hemåt men om jag skötte mig så lyssnade han. Älskar höstvädret! Det är krispigt i luften och all natur känns fräsch och fin!

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Ser ut att vara fina ridvägar där :)

Svar: Ja du får komma och rida med oss!!
Hanna

2015-10-04 @ 09:32:38
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0