Lång helg

Det känns som att det har varit helg hur länge som helst. Ba hängde med mig hela helgen eftersom hela min familj var i Stockholm. Det är sjåigt att ha honom nu när jag måste bära honom och se till så att han inte går för mycket. Men det är himla mysigt att ha honom hemma.
 
Nu har jag bytt sängkläder och vädrat och fixat matlådor. Klockan är inte ens halv tio men sängen lockar ganska mycket med tanke på att jag börjar 6 imorgon. Har plottrat ihop Baltazars dagmattar också, det är struligt att få till allt. Berättade jag att jag fick höjd lön? 1700 kr mer i månaden! Känns nödvändigt!

Vet ni i fredags kände jag mig som världens ensammaste människa. Jag var stallet och väntade på att det skulle bli kväller så jag kunde ta in W och sen hade jag inga planer. Eller alltså det hade vart min plan för helgen att inte ha några planer men just då kändes det så himla tråkigt. Man är ensam mycket när man har häst och jag är inte riktigt van det tror jag. Saknar mitt gamla goo att åka och umgås med människor på kvällarna och ha ett rikt socialt liv. Men men det är ju bara jag som kan göra så att det blir någon skillnad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0