Ice ice icecream - LCHF

Ibland får jag vispad grädde över så då använder jag den och gör glass! Det är hur enkelt som helst.
Du tinar upp hallon eller tar färska om du har. Blandar ihop den vispade grädden och mosar i hallonen. De ska vara lite halvmosade. Jag har upp smeten i plastmuggar och fryser in. Om du vill lyxa till det så kan du riva en Chokladtryffel över vid servering!

Om du vill ha en snabb glass utan förberedning så vispar du grädde lite löst och har i den i en mixer, du tillsätter frusna hallon och mixar till en jämn smet! Färdigt!



Till och med Katten älskar denna glass!


Kommentarer
Postat av: Jannica

Va gott :D Jag ska testa göra parfai sen. Bara grädde, ägg och sötningsmedel o då använder jag ekologiskt vaniljpulver eller stevia med så lite kolhydrater som möjligt :D

2010-12-06 @ 09:55:58
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Sanna

vad kul att höra någon som använder Stevia!=)

2010-12-06 @ 14:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0