Chokladkladd muffins

Fick en stark lust att baka idag. Så nu har jag laddat upp med ingredienser. Dessa är samma smet som kladdkakan som jag brukar göra.

Chokladkladd muffins:
3 ägg
4,5 dl socker
1,5 dl kakao
225 gram smör
3 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl

Jag vispar ägg och socker lite pösigt. Sen har jag i allt det andra, smöret ska vara smält eller så kan man ta sånt "löst" smör som man steker i ni vet. Ugns temeratur typ 180 grader.

Gör 6 stora muffins. 17 minuter i ugnen

& resten småa. 13-15 minuter i ugnen.

De småa "jäser" inte så man kan ha i ganska mycket smet.

De stora har jag som efterrätt & serverar med glass, självklart Tofuline vanilj!!

Kommentarer
Postat av: Pederthale

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2011-03-24 @ 17:24:39
URL: http://pederthale.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0