Citron muffins

Dom här blev självklart inte alls lika goda som chokladmuffinsen men variation behöver man ibland!

Citronmuffins:
Skulle bli 10 stycken men jag fick 15 stycken.
150 gram smör (rumstempererat)
2 dl socker
2 ägg
1/2 dl mjölk
Citronsaft, jag hade i från 1 hel citron ca 1/2 dl.
1 tsk vanlijsocker
3 dl vetemjöl
3 krm bakpulver
rivet citronskal om man gillar det, det gör ikke ja.

* Vispa smör och socker tills det blir puffigt.
* Ha i äggen och vispa.

* Sen hade jag i allt annat och vispade runt lite grann..

* Ha upp i formar, lite mer än hälften brukar jag ta.

Jag valde super fins grönrutiga.

Grädda i 12-16 minuter på 200 grader

Kul att ha lite fika bröd igen!

Imårron ska jag nog baka Linda Bloms tekakor.. Smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0