Lax med Klyftpotatis

Jag är ju beroende av Lax & Klyftpotatis! Här kommer en ny snabbmats favorit..

1 laxbit per person
Potatis, jag gjorde tre potatisar idag men det beror ju på hur mycket man vill ha. Tänk på att man äter mer av denna potatis än av tex kokt.
 
* sätt ugnen på 180 grader (200 om du gör mycket potatis).
* Skär potatisen i klyftor och ringla över lite valfri olja. Krydda med Persilja & Vitlökskryddan & salta mycket.
* In i ugnen, efter 35 minuter tar ni ut formen och lägger i laxbitarna & shoopar in i ugnen igen.
* Ta ut formen efter 25 minuter!
 
Servera med valfri sås, jag tog vitlök & Smoked!
 
Laxen jag använde idag är en ny sort från Findus

Chili & Ingefära

Sen finns även dessa två, men dom har jag inte provat ännu.
 
Dessa kostar 19:90 kronor på Hemköp, du slipper tänka på kryddning + att de är billigare än naturella. Tycker dock inte att chili var så överdrivet god men dom är super saftiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0