Lördagen & mat

Familjen ville köpa köpmat igen denna helg och jag tycker det är så tråkigt. Så jag fick ta och göra maten själv.. Efter lite ihopplock.. i vi var Inge, Elina, Mamma, Pappa, Linda, Sam & jag så detta är mat för 7 stycken vrålhungriga och 2 matlådor.
1 kg kyckling
250 gram champinjoner
1 bruk krossade tomater (400 gram)
1 burk kokos mjölk (400 gram)
4 dl vatten
2 dl mjölk
1 påse wokgrönsaker (chineise använde vi)
1 grönsaksbuljong tärning
Soja
Cayennepeppar krydda
grillkrydda
salt
persilja och vitlökskryddan
nudlar
 
Gör så här:
* Stek/woka kycklingen i småbitar i olja och krydda efter smak. Jag gjorde i två omgångar eftersom det blev så mycket mat. Häll sedan över kycklingen när den är genomstekt i en stor vid gryta.
* när all kyckling är klar har du i soya & kokosmjölken & vatten & mjölk & buljongtärningen. Låt sedan stå och små puttra.
* Woka wokgrönsakerna & stek champinjonerna.
* Ha i krossade tomater i kycklingen. Låt det koka upp så att det är varmt så är den klar att servera.

Ser inte så god ut men det var den faktiskt.
* Under tiden kokar du nudlarna tänk på att de ska koka snabbt.. 4 minuter tog våra.
Lägg upp följande varat i en stor skål/fat..
Avrunna nudlar, spola lite vatten på dom så att de inte klibbar ihop och så att de slutar tillagas.
Wokgrönsakerna
Champinjonerna

Klart och fort som tusan gick det att laga & tur var det för vi var super hungriga efter att vi kommit hem från bandyn..
 
Efter den dåliga melodifestivalen som jag inte ens gav en andra chans så spelade vi spel..

I love it!

Vi spelade lite olika spel för variation förnöjer.. det är mitt måtto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0