Paprika & svampsås med pasta

Denna rätt är super enkel men eftersom "Läsare" frågar så kommer självklart receptet här. Det är ju godare med gul eller röd paprika men jag brukar använda den gröna till denna sås för annars slänger jag den bara:)..

Du behöver till 2-3 portioner:
8 Champinjoner
1 paprika (liten ska den vara, annars tar du en halv stor)
2 dl Lätt Creme Fraiche
2 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
Kryddor.. hmm vad hade jag nu i?! Persilja och vitlökskryddan, citronpeppar & salt tror jag.

Sätt på plattan med wok/stekpannan & pasta vatten, när det kokar har du i pastan den jag gjorde idag hade koktid 11-13 minuter.
Ha i smör eller olja i wokpannan och skär svampen i lagom bitar, stek dom tills dom får färg och ha i paprikan.
Du har på en gång i cremefraichen vattnet och buljongtärningen och kryddar.


Sen hade jag  två små kvisttomater de sista 2 minutrarna och serverade dom till..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Naw, tack :)

Ja, det känns bättre med lite färg ibland. Jag har även en ny header nu om du vill spana in den med. :) Sköt om dig!

2010-03-11 @ 02:36:17
URL: http://scstenberg.blogg.se/
Postat av: Noahandrine

You will be hearing from me soon. Thanks

2011-03-08 @ 15:39:39
URL: http://noahandrine.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0