LCHF Snacks/gobitar

Vet inte riktigt vad man kan kalla dessa små gobitar. Perfekt är dom iallafall att ha hemma i frysen utanfall man får LCHF besök.
Så nu ska ni få lära er göra världens enklaste gobit.

Du behöver:
250 gram cocosfett (självklart ekologiskt från hälsokost affären)
250 gram choklad (jag valde 125 gram 70% och 125 gram 81% från LIDL)

Nötter, jag köpte typ 200 gram i lösvikten, naturell blandning med paranötter, mandlar, valnötter mm.
Muffins formar eller knäckformar eller en avlång sockerkaksform som du plastar in.

Så här gjorde jag:
* Ställde upp muffins formar på en plåt och la i några nötter i varje(egentligen står det i receptet att de ska vara lite hackade men det hade jag missat haha, men jag gillar lite tuggmotstånd)
* Värmde chokladen i micron(det ska man inte göra utan man ska värma över vattenbad), Shoopade i cocosfettet och körde lite till i micron till det var en slät fin smet. I receptet står att man ska värma fettet i vattenbad och så även chokladen. Så du får ju göra precis som du önskar, micron funkar bra för mig. Å Sanna jag vet att det inte är bra, men det går snabbt:P!

* Tog ett decilitermått och skopade upp smeten i formarna, ca 1/3 dl i varje.
* In i kylen och så är de klara!

Kommentarer
Postat av: anna

jäklar! VILL HA! nomnomnomnom:)

2010-09-16 @ 14:20:49
Postat av: Jannica

det såg gott ut :)

2010-12-05 @ 14:26:51
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0