Bacon & vispade ägg - LCHF

Jag ska bli lite duktigare på att lägga ut recept lite mer dagelidax på grund av att ni är flera som frågar efter just det. Så här är dagens frukost och jag åt det även till middag igår. Anledningen till att jag gillar detta bättre än stekta hela ägg är att det inte blir någon äcklig knaprig vit kant runt om. + att jag får i lite grädde.

Jag tager:
2 ägg
en skvätt grädde typ 2-4 matskedar
salt
4 bacon skivor

Stek baconen krispiga eller degiga om ni gillar det, lägg upp dom på tallrik. Knäck sedan i äggen i baconfettet i pannan och häll på grädde och salta. Börja vispa och vispa tills allt är "hårt" och knottrigt. Då häller du upp på tallriken och njuter! Hela rätten tar ca 5 minuter om du har på hög värme. Gott och mättande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0