Växbo köttfärssås - LCHF

Jag har kämpat hårt idag, mitt ögonmått var inte så bra som jag trodde. Men nu är allt klart och då fick jag lunch. Jag gjorde den godaste köttfärssåsen jag någonsin ätit, förutom en gång hos Hanna den var också jäkligt god. Jag tänkte att eftersom jag ändå bara sitter här och kollar på gårdagens avsnitt av Big Brother så kan jag ju lägga ut receptet.

You need:
500 gram fläskfärs
1 gul lök
2 dl cremefraiche
1 fondu chef köttsmak(typ buljong tärning fast flytande och inge skit i)
chilisås (undvik om du är strikt)
1-2 dl grädde
salt
chilipeppar (vi har en sån i kvarn)

* Stek löken och ha sedan i köttfärsen och stek klar.
* Blanda i kryddor och cremefraiche.
* Ha i grädden och koka upp.
* Jag la i några zucchiniskivor de sista minutrarna och åt det till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0