Tänk om

Jag måste försöka komma fram till vad jag vill göra i livet. Mitt nuvarande jobb tar snart slut och då står jag återigen utan jobb och rutin i livet. Detta gör att jag har svårt för att ta vissa beslut. Tex. Om jag ska skaffa häst. Om jag ska flytta. Om jag ska köpa en bostad. Alla dessa saker beror ju på ekonomin och som arbetslös har jag inte en bra ekonomi. Om jag lyckas få ett jobb ganska snart så är det oftast för en kort tid iaf och då vet jag fortfarande inte hur det blir när den perioden är slut. Det känns som att jag alltid kommer tillbaka på noll.
 
Frågan är då, är det värt att jobba med någonting jag inte kan vara väldigt bra på för att ha en fast inkomst varje månad och ha en fast rutin i vardagen så att jag vet att jag "överlever" både ekonomiskt och tidsmässigt(tex ta hand om en häst varje dag). Jag tycker om att ha ett jobb, ett jobb där jag vet att jag kan göra ett bra jobb, där jag vet att jag har kunskapen och viljan att jobba. Klarar jag ens av att ha ett jobb där jag inte trivs?! Det kanske är värt det om jag får en fritid jag verkligen vill ha?!
 
Frågan är vad som gör mig nöjd? Kommer jag någonsin bli nöjd?
 
Om jag vore lite mer som alla andra så skulle jag kanske våga chansa, inte ha kontroll på allting hela tiden. Även om jag bytte lägenhet så skulle jag ha råd att bo där i ett år helt utan ny inkomst MEN jag vågar inte chansa. Varför är jag så himla rädd för allt nytt, förändringar och att inte ha fullständig kontroll? Varje gång jag utmanat mig själv och gjort saker utanför min bekvämlighetsbubbla så har jag mått strålande efteråt. Är vissa saker för stora att utsätta mig för?! 
 
Vad är egentligen viktigt i mitt liv? Jag måste Tänka OM.
 

Kommentarer
Postat av: sanna

Är de omöjligt att få ett fast jobb i Bollnäs? måste vara lite segt att hel tiden byta om du vill ha stabilitet. samtidigt så är det härligt att man indirekt tvingas göra nya saker o anta nya utmaningar då framtiden är lite oviss. Som tur är så löser sig saker o ting alltid på nått sätt :)

Svar: Nej det är säkert inte omöjligt. Men frågan är vad det är för jobb och om jag vill ha det.
Hanna

2013-08-02 @ 17:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0