Dagen

Imorse var jag så trött men det var bara att dra mig upp och på med kläderna och ut till Lina som stod och väntade. Vi hade samma plan som gårdagen med ridhuset. Fast idag var jag i tid så jag tog in Dansa och fixade henne medans Lina fixade allting annat. Vi kommer att bli ett bra team Dansa och jag, hon är en otroligt härlig häst! Ridningen gick kanon och Dansa skötte sig exemplariskt på alla sätt och vis.

Gammalt kort på mig och Dansa

När vi kom hem så hämtade jag in Winston och borstade honom ute i solen. Sen övade vi lite NH och fick honom att gå in i transporten en gång, gick sådär men han kom in och stod kvar fast det tog en liten stund med mig fram och på slutet hade Lina piskan bakom honom. Sen gick vi till Trekanten och när jag lät honom gå över ett dike så sparkade han bakut, två gånger gjorde han detta. Så vi sprang till stallet och hämtade Lina så att hon också får se hans bus eftersom hon inte sett det tidigare. Vi visade och Lina sa att vi aldrig fick göra så igen för han är ju ganska nära mig på marken. Så gick hon till stallet och vi skulle ta en gång till runt i höger varv. Då får han nå tokryck och hoppar och sparkar även där. Så då fick han trava ett varv sen gick vi hem och åt morot och Winston fick gå ut i hagen igen. Mockade och fixade all mat innan vi åkte till Bronzac och gjorde samma sak eller ja vi var in till Linas mamma och åt mat emellan också.
 
Nu väntar en partykväll igen.. Jiihaaa or not.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0