Lilla hästen + planering

 
Lina fick rida Winston idag. Så himla roligt att se honom från sidan ibland och jag får passa på när vi för en gångs skull är i stallet tillsammans. Det är galet så stor han ser ut på vissa bilder med henne haha..
 
Har lagt upp en liten plan för Winston framöver också. Det känns som att han är lite mer tränad nu så då ska han få jobba lite hårdare. Så som en vanlig vecka sett ut nu så har jag varit väldigt beroende av att ha någon med mig eftersom jag inte litat på mig själv och honom så pass mycket som jag har velat. Därför har det blitt lite hattigt och även om han varit ut 3-4 gånger i veckan som tanken varit så har det vart lite slappt för honom. men nu känner jag att jag kan klara av alla typer av pass själv och därför kan jag ha lite mer bestämda pass.
 
En veckas plan:
* Ett tömkörningspass eller ett kortare klättringspass.
* Ett hårt pass med mycket galopp och fart.
* Ett längre lugnt pass. Mycket skritt och inga direkta krav på honom.
* Ett pass med alla gångarter ca 45 minuter.
 
* Vila minst en dag.
* De två dagar som blir "över" kan innebära NH träning eller promenad eller vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0