Ridtur till E

 
Jag och Winston tog oss äntligen iväg på en egen runda till E. Det är väldigt fint med vattnet och bergen runt om. Möter sällan någon bil eller andra fordon så det är en bra gasa på väg. Fast vi tog det ganska lugnt idag eftersom jag inte ville få honom för svettig eftersom han skulle ut i hagen direkt efter. Winston var väldigt gosig och lugn i stallet idag och inte alls som häromdagen då han var trampig och jobbig. Så vi fick en riktigt bra start!
 
Tanken idag var
* En längre galopp i varje.
* Rida fram till sista huset.
* Låta Winston gå på långa tyglar lite nu och då.
 
Allt gick kalas utom höger galopp som vi inte fick till förrän sista grusvägssträckan men då gick det superbra. Innan sprang han bara på snabbare och snabbare och dunsade lite men ingen galopp. Så innan sista sträckan stannade jag och kortade stigbyglarna något och sen gick det bättre. Så jag får helt enkelt vänja mig vid dessa lite kortare stigbyglar, det kändes direkt i knät att det var en förändring. Han var coollugn hela tiden utom vid hästarna vid kyrkan då sträckte han lite på sig. Nämen jag är väldigt nöjd med dagens ridtur!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0