Tömkörning av Bronzac

Jag hängde med Lina till Storstallet häromkvällen när hon skulle tömköra Bronzac i ridhuset. Ganska skönt med tanke på att det regnade. Baltazar var lycklig av att få springa runt runt i snön men han var verkligen inte ett uns respekt för hästarnas ben. Det är livet han leker med och jag ryter onödigt mycket åt honom för jag blir så rädd när han inte lyssnar.

 
Bronzac gick klockrent! Han var så himla fin i formen i princip hela tiden. Och det såg roligt ut när Lina tömkörde för jag vet ju hur känslan är nu när det går riktigt bra. Jag förstår fortfarande inte att jag tycker att tömkörning är roligt. Svårt men roligt ska jag säga. Jag fick prova Bronzac också och gud va han var lydig och lättsam. Nu var han uppvärmd och väl informerad om vad det var han skulle göra så det gav ju mig bra förutsättningar. Men ändå, det är roligt att ha en häst att jämföra lite med. Winston är ju också väldigt duktig och lydig men han behöver lite mer övertalning fortfarande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0