Undanflykter

Dessa ständiga undanflykter människor använder sig av är jag fruktansvärt trött på. Jag är en obehagligt rak människa som inte ser något direkt syfte med att skylla vad jag vill göra på någon eller något annat. Jag fattar verkligen inte grejen med att säga att man måste göra någonting annat istället för att säga Nej jag vill inte eller Nej jag orkar inte eller bara Nej tack. Det är pinsamt tycker jag. Vuxna människor borde lära sig av barn, barn svarar i princip alltid så som de känner. Men man blir inte arg på barn säger folk då. Nä men blir du arg på en vuxen människa för att den säger nej så är det väl något som är fel på dig?! Besviken kan man såklart bli men arg? Har inte alla människor rätt att bestämma själva över sitt liv och sin tid?
 
Jag har insett att jag prioriterar ganska mycket annorlunda än många av de människor jag har runt mig. Det är mina prioriteringar som bestämmer vad jag gör och inte. Jag prioriterar gärna människor vilket kan tolkas som att jag inte gör någonting viktigt i övrigt för jag ALLTID har tid för människor i min omgivning. Mina vänner har vant sig vid detta och det fungerar utan problem på grund av att mina vänner är ändå respektfulla. Men människor som antar att jag alltid ska ställa upp går fetbort i min värld. Människor som hittar på anledningar istället för att stå upp för sig själva passar nog inte så bra ihop med mig. Jag har liten/ingen förståelse för dessa människor. Jag förstår inte att det är så svårt.
 

Kommentarer
Postat av: BR

jag är en sån där människa som känner mig tvungen att hitta på ursäkter för att kunna säga nej till saker jag verkligen inte orkar göra eller vara med på av den enkla anledningen att det inte accepteras att man bara säger "nej, jag vill inte, orkar inte, har ingen lust". Det ska ALLTID tjatas och övertalas och jag blir bara så less. Jag mår psykiskt dåligt, men ska jag behöva förklara detta för varenda kotte som vill att jag ska följa med ut på krogen en vanlig onsdag, eller gå och fika, gå på bio eller vad som helst. För att citera Småstadsliv: "dä ä samma visa varenda gång!"

Svar: Okej ja jag slipper det där tjatet tack och lov :). Om jag säger nej så är det nej och säger jag ja så menar jag verkligen ja jag avbokar inte i sista minuten för att jag egentligen inte vill. Tror folk vet ganska väl vart de har mig och det gör ju allting mycket enklare för mig :). Hoppas du får må bättre snart och att människor lyssnar på vad du säger!
Hanna

2013-11-13 @ 18:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0