God kväll

Haft en göör bra dag med många fina människor och djur. Jag red Winston och det gick väl sådär. Han hoppade/skuttade/bockade en gång i skritten. Det var inge farligt alls och det kändes inte alls som häromdagen. Jag hade som plan att vi bara skulle skritta runt på den kuperade åkern och det gjorde vi medans Dansa och Lina red runt i alla gångarter. Plötsligt fick Winston något psykbryt och började galoppera från typ stillastående uppför en backe. Jag blev först livrädd för det gick inte alls att bromsa honom tyckte jag. Så då börjar jag tokskrika och då fick jag mer kraft så då stannade han av. Lina kollar bakåt och trodde att jag flygit åt skogen och höll på att dö på grund av mitt gallskrik. Men jag var bara otroligt jävla arg(och säkert underliggande rädd) för att jag inte fick stopp på honom. Det jobbiga är att jag skulle kunna låta honom springa av sig och vi kunde hålla ett högre tempo men jag vill inte det dels på grund av hans form och mest på grund av att han då kan börja bocka i fart och det vill jag verkligen inte. Han bockade dock ingenting i galoppen uppför backen idag och jag tappade inte balansen ens en sekund. Men jag tänker att om jag skulle göra det då skulle det kanske gå åt helvete. Men jag fattar inte heller hur mycket bättre min balans måste ha blitt för jag har inte i någon "utsatt" situation tappat balansen. 
 
Efter stallet bowlade jag en sväng och sen åkte jag till mamma och pappa och hälsade på en sväng. Nu är jag återigen hemma och ska strax ut och gå med Marie i regnet. Blir ett bra avslut på denna ganska intensiva dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0