Hästskötare all day long

Jag fullkomligt älskar att vara i stallen och pyssla. Idag började vi halv nio på morgonen och kom nyss hem. Vi började med att plocka in Dansa ur hagen, borsta och mocka halva Lillstallet. Hon vägrade gå in i transporten och var så jäkla dryg men till slut gick hon in. I Storstallet fixade jag allt i stallet (mockade, spån, hö, havre) medan Lina fixade Bronzac och red en tur. Passade på att gå en sväng med Baltazar och sitta en stund i solen också. Sen var det Dansas tur att ridas och idag var det hoppträning. Hon var väldigt duktig idag och tycker nog att det är himla skoj!
 
Hemma i Lillstallet sprang jag och hämtade Winston och gjorde honom ridklar medans Lina fixade in Dansa och tog in alla grejer ur transporten. Sen red jag runt Trekanten 3 gånger och travade på den kanten som är grus. Sen frågade jag om Lina ville rida igenom honom lite nu innan hon överger oss och det ville hon. Så de skruttade fram och tillbaka i alla gångarter och det gjorde mig gott att se. Så nu ska vi öva öva öva under denna vecka så att vi är fit for fajt för en uteritt med Lina och Dansa när hon kommer hem(eller ja efter hon har varit hemma i en vecka också så att Dansa coolat ner sig :P).
En trött Winston..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0