Så härlig ridtur

Äntligen skulle jag säga, har varit så upp och ner med ridturerna så det kändes skönt med en som bara gick bra. Jag fick ett sms av Annika som äger stallet som frågade om jag ville ha ridsällskap idag och jag tackade såklart Ja. Vi red mot Hårga i ca 15 minuter och vände sedan. Det började bli mörkt och vi hade dumt nog inte satt på några reflexer. Men allt gick jättebra. Det brassade förbi lastbilar och bilar i mängder, gräsklippare och så. Det han ogillade mest var postlådorna som stod efter vägen. Men det var så härligt vi skrittade och sen travade vi utom i nerförsbackarna. Det känns ibland som att han vill galoppera istället och någon dag framöver kommer vi att prova på det. Men Annika ska inte behöva rejsa första gången hon rider med oss. Var i stallet innan och fixade och donade. Älskar vårat stall. I alla fall så kom avbytaren och pratade en sväng och funderade på hur jag kom upp på den där stora hästen?! Jag har nog vant mig nu, jag känner mig fortfarande inte stor på honom men han känns inte så gigantisk som människor verkar se honom. Vi mötte en kvinna på ridturen som sa till Annika "Åhh du har tur som fick den lilla hästen, den där stora blir jag nästan rädd för" hahaha.. Jag känner mig lycklig som sitter på den stora hästen(iaf när han är snäll :P).
 
 
Den här veckan är Lina borta så jag har fått dra ihop alla mina vänner för att ha någon som sällskap i stallet då jag aktiverar Winston på grund av att jag inte vill vara ute själv med honom ännu. Planen för hans vecka är därför ganska spikad just nu.
Måndag: Annika uteritt
Tisdag: Linda rider vid stallet eller skrittpromenad med sällskap.
Onsdag: Vilodag men besök med Sofia och rejäl borstning och hovsmörjning.
Torsdag: Johanna gåjoggar och vi skrittar ut på längre runda.
Fredag: Sanna rider ut på Noa med mig och Winston. (Ska bli snö då tydligen så vi får se hur det blir)
Lördag: Vilodag (jag ska nog ha stallfri dag då)
Söndag: Lina kommer heeeem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0