Tisdag

Känns som att dagarna bara springer iväg. Blir lite nya rutiner och vanor med en häst i varje vardag också. Men idag har jag lensat nätet på jobbannonser. Jag är inte stressad att hitta ett jobb vilket känns skönt. Jag vill ha ett jobb som jag verkligen vill ha. Arbetsförmedlingen tycker ju att man ska jobba med vad som helst bara man blir ett bra streck i statestiken. Tur att jag inte upplever de som jobba på Arbetsförmedlingen så. De är verkligen så trevliga tycker jag. Jag sprutar ur mig mina ideér och de ger tips och råd. Jag tror att man får det man kräver eller antar att man ska få. Jag söker dock alla jobb jag kan tänka att jag är bra på och klarar av på ett bra sätt. Nu efter en månad som arbetslös börjar ideérna sina. Jag har redan kontaktat alla företag jag vill jobba åt. Jag har sökt alla jobb som jag hittat som passar. Jag måste hitta något annat sätt att få ett jobb.
 
Har ni några tips? Vill ni anställa mig? Nu ska jag åka till stallet och släppa alla tankar på nytt jobb i några timmar. Funderar på om jag ska höra med Lina om jag kanske ska prova Stubbåkern idag. Vår första galopp?! Eller ja andra för vi provade ju på Winstons initiativ på skogsrundan häromdagen.
 
Lina och Dansa på Stubbåkern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0