Tjolahopptjolahej

Igår red jag Winston på åkern hemma vid stallet. Det gick jättebra. Han tvärnitade några gånger i början och var väldigt skeptisk till att gå fram överallt där jag ville. Vi skrittade mest och travade några varv på en stor oval volt i båda varven. Han var väldigt allert. Drog lite hemåt men inte värre än att jag lätt kunde hålla honom. Red ca 25 minuter.




 
Idag ville Winston att jag skulle åka i backen så han tog tre rejäla bocksprång när vi kom uppför en backe i trav. Jag lyckades dock sitta kvar. Helt sjukt var det. Jag blev typ i chock för jag har nog aldrig suttit på en bockande häst. Han blev jättearg för någonting kändes det som. Jag flög fram på hans hals och sen tillbaka på något vis och så hörde jag Linas röst i huvudet(för jag var ute på åkern och red själv) att jag inte får stanna så att han kommer undan så jag skänklade på honom och travade en bit till innan jag stannade och backade några steg. Han kändes lite paff och gick jättefint. Sen travade vi det som jag hade tänkt innan och avslutade sedan med att skritta runt skogsdungen och hem. Jag fattar nog fortfarande inte varför han gjorde så men troligtvis för att han tyckte att jag var jobbig och krävande. Han var jättepigg idag och ett tag tänkte jag hämta Lina så att han skulle få ur sig lite energi men sen kom jag på att jag vill inte ha en galen häst på åkern framöver :). Så vi gjorde allt själv och det beslutet är jag galet nöjd över nu. Detta är ett problem som vi ska komma över och det sjuka var att jag var inte ens rädd för att ramla av idag. Jag vill att vi ska bli ett team. Så vi har typ allt att jobba på framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0