Vinter

När snön låg vit och fin passade vi på att ta lite ridkort efter att Dansa och Lukas hade fått gått hem. Noa och Winston behövde röra lite mer på sig så vi tog några trav och galoppsträckor hemma på vägen bara. Åhh så härligt det är att galoppera, jag älskar det! Noa var övertaggad och headbangade frenetiskt och Winston ville gärna springa fortare än vad Noa gjorde. Frida fick äran att rida Noa eftersom Lina gick med Dansa och sen fotade. Frida berättade innan vi gick ut att det var ett tag sedan hon red och sen var Noa lite bångstyrig?! när vi red och jag tycker att det är så himla modigt att våga rida en sån häst. Jag skulle ju ha hoppat av innan vi ens lämnat gården haha.. Men Frida donade och trixade med (för dagen) yrvädret Noa och till sist hade vi ridit i alla gångarter och hyfsat kontrollerat skulle jag säga. Jag tycker liksom att jag är modig som vågar rida med de andra hästarna på Winston haha.. 


















 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0