Motivation

Läste LCHFingenjörens inlägg om att gå ner det kilon man redan gått ner en gång. Hon verkar vara en himla klok tjej som verkligen peppar sig själv istället för att racka ner. Det måste vara otroligt bra. Jag tänker ju hela tiden på den vikten jag vägt som allra minst och allt ovanför det är inte ok. Som nu tror jag att det är typ 2-3 kilo dit och då räknar jag aldrig de kilon som jag förlorar ner dit. Kanske är det dumt. Kanske vore det bättre att tänka nu väger jag det jag väger och utgå härifrån. Jag firar ju sällan. Det enda min hjärna vill fira med är godis så jag skippar det. Men jag har ju en morotslista men de målen är ganska utspridda och nu på "slutet" haha de sista 15-20 kilona så går det ganska segt. Kanske borde ha ett mål var femte kilo?
 
Eller ska jag inte fokusera på kilon utan mer tänka att denna vecka har jag varit otroligt duktig med planering och ätning av mat så nu får jag unna mig nått?! Jag tänker ju mest på siffrorna där motför henne som tänker på vad hon presterat under tiden. Det har jag lagt nada fokus på. Hmm det är klurigt men jag vill också uppnå mål lite oftare.
 
Jag bestämde mig för vad nästa grej jag ska få är, en ny kamera. Lite nya morötter och några gamla!
 
Minus 50 kilo!
Canon G16 - 4500 kronor,
belöningen är köpa något för 50 hundralappar!!

Minus 53 kilo!
 En FEST med alla mina Vänner & Familj!
 
Minus 57 kilo!
 En resa typ till Ullared
 
Minus 59 kilo!
Vad jag än vill ha ska jag ge mig då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0