Nyskodd häst!!

Jag är lite nervös inför varje gång Winston ska skos av en massa olika anledningar. Men idag gick det väldigt bra, vi blev klar på 2.5 timme vilket är snabbt. Hovarna ser bättre ut. Hovslagaren tyckte att han såg piggare, finare och gladare ut. Winston skötte sig och var inte så bråkig. Under tiden fixade jag stallet med mockning och all mat.
 
Efteråt tog jag med Winston och Baltazar till Vithebre men idag var det inte bra fokus på mig utan mycket på en katt, gräset och allt annat runt oss. Men vi körde lite enkla övningar som fram, stanna, backa och att han ska gå runt runt. 
 
Planen för veckan:
Onsdag har jag stallet själv och ska rida till E i mörkret.
Torsdag är tanken en lugnare tur på förmiddagen då jag har gå sällskap.
Fredag vila.
Lördag och söndag vet jag inte riktigt ännu förhoppningsvis en tur med Lina och Dansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0