Trav

Igår red vi en vända ut på E och tränade trav. Hade en grymt bra känsla. Kämpade med att få Winston att gå där på vägen som jag ville. Tycker att det är lätt att han väljer vart vi går för att jag är för svag i benen. Det blir att han går efter kanten eller svajar lite och det vill jag nu ha bort. Nu när vi kan öka och sänka farten som vi vill så måste vi ju ha något nytt att tänka på. Detta påverkade dock vår fart så Lina sa till oss lite titt som tätt att vi skulle hålla jämn fart. Hmm vi får öva på det med. Vi galopperade två kortare sträckor och det gick inte så bra, vårt flyt där känns frånvarande tyvärr. Han tar liksom inte i. Vi ska öva på det nästa gång vi rider ut själva, höger galopp ska vi verkligen öva på. Jag tänkte mycket skritt och typ 2 höger galopp. Kanske upp på Hårgaberget. Känslan var dock riktigt bra och det är det jag först och främst vill att ska fungera bra nu så passet blev ett fem i topp av mig och Lina!!
 
Dansa skötte sig så himla bra och var så fin. Hon och Lina är verkligen så duktiga som hänger på mig och Winston trots våra nybörjarfasoner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0