Hoppla

Idag var jag och Winston grymma, jo ni det står på Linas blogg. Nä men helt allvarligt trodde jag aldrig att det skulle gå att rida Winston på det här sättet. Vi anpassar oss mycket efter hur det går för Dansa och Lina. Det kan innebära galoppfattning, avbryter och skrittar två steg, galoppfattning, avbryt till trav 4 steg, galoppfattning.. Ja alltså när Dansa stannar och "tjurar" så avvaktar vi lite med farten så det inte blir så långt fram till oss. När dom väl kommer ikapp så läre vi vara kvicka på att ha en bra galopp.
 
Förstå att jag galopperar, försöker hålla Winston i jämn galopp och kikar bakåt mest hela tiden. Winston får en guldstjärna för sina galoppfattningar idag. Det blev ju några. Han är så himla duktig och pigg nu. Jag är en stolt matte. Tänk att han går med på det här, det tycker jag är snällt. Idag var han inte rädd för någonting, inge spattig, tittig eller brydd. Bara otroligt pigg och så drog han ner huvudet några gånger vilket jag inte uppskattar.
 
Två gånger gav jag honom tyglarna sista biten i galoppen och "Tjohooa" så han fick galoppera på lite. Det gillar han!
 
Dansa och Lina var lika duktiga som vanligt! Dansa kändes mycket lugnare idag från start. Vi travade ändå en del för vi väntade på att Annika skulle komma och leka fotograf med oss men hon hade missat vårt sms som jag skickade när vi red iväg. Så vi får ta fina snö bilder en annan dag. De övar på att gå först lite nu och då. Det gick riktigt bra idag. När vi skulle trava tjurade Dansa lite och Winston blev som förbytt, han har verkligen fattat grejen med att gå först nu så att gå sist var otroligt frustrerande. Han blev så jäkla stark och drog i väg i trav efter trots att jag försökte få honom att sakta ner. Blir ju spännande att se hur det kommer gå framöver eftersom tanken är att Dansa och vi ska kunna gå på alla ställen i "ledet". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0